۱۴۰۳ سه شنبه ۲۶ تير

ماموریت اصلی دانشکده مهندسی کامپیوتر، تولید دانش و تجاری سازی محصول است

دکتر هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان در مراسم معارفه و تکریم رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر، ضمن معرفی دکتر محمدرضا خیام باشی به عنوان رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر، از زحمات دکتر بهروز شاهقلی تشکر کرد و ماموریت اصلی دانشکده مهندسی کامپیوتر را تولید دانش و تجاری سازی محصول دانست.


به گزارش روابط عمومی، مراسم معارفه و تکریم رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر روز یکشنبه 17 تیر 1403، با حضور دکتر حسین هرسیج رئیس دانشگاه اصفهان، دکتر احسان رئیسی مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه، جمعی از اعضای هیات علمی و کارکنان دانشکده مهندسی کامپیوتر در تالار دکتر براآنی این دانشکده برگزار شد. 

رئیس دانشگاه اصفهان ضمن تسلیت به مناسبت ایام ماه محرم تصریح کرد: ان شاءالله همه ما پیروان واقعی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) باشیم. 

ایشان در ادامه افزود: به ملت ایران که در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت حداکثری داشتند و 4 محور مورد تاکید مقام معظم رهبری، یعنی" رقابت، مشارکت حداکثری،امنیت و سلامت" را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری رعایت کردند و مشارکت 50 درصدی داشتند، تبریک می گوئیم. 

دکتر هرسیج در ادامه اظهار امیدواری کرد که رئیس جمهور منتخب بتواند از ظرفیت های نظام که در خط مقدم آن دانشگاه ها قرار دارند، برای ارتقا قدرت نظام جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف ،بهره مند شود.

دکتر هرسیج اذعان داشت: اختلافات امری طبیعی است و نباید باعث تبعیض شود. از این به بعد باید اختلاف ها را به عنوان یک نعمت محسوب کنیم و ظرفیت ها را تحلیل ندهیم. در واقع اختلافات نباید باعث تنش شود و امروز با انتخاب رئیس جمهور منتخب مردم، همه باید برای کمک به فرآیند توسعه و اعتلای کشور، کمک کنیم. 

رئیس دانشگاه در ادامه تصریح کرد: دکتر شاهقلی از روسای قوی و کارآمد دانشکده بودند که در حوزه های، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی فعالیت های تأثیر گذاری برای دانشکده داشتند‌.

با توجه به این مهم که مدیران جوان دانشگاه برای رشد و ارتقا رتبه نیازمند فرصت های بیشتری هستند، به ناچار با درخواست های این بزرگواران، مبنی بر دور بودن از پست های مدیریتی ، موافقت می کنیم تا بتوانند به کارهای علمی و تحقیقاتی خود بیشتر رسیدگی کنند.‌

دکتر هرسیج همچنین ضمن معرفی دکتر خیام باشی به عنوان رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر اظهار کرد: دکتر خیام باشی افزون بر شایستگی های علمی از لحاظ اجرایی نیز حدود 20 سال مسئول مرکز فاوا دانشگاه بودند . ایشان از چهره های متواضع و مودب علمی دانشگاه هستند که می توانند سرمایه های اجتماعی دانشکده مهندسی کامپیوتر را در حد اعلا گسترش بدهند.

دکتر هرسیج در ادامه ضمن تشکر از قبول مسئولیت دکتر خیام باشی تصریح کرد: مسئولیت یعنی فردی که مورد سوال واقع می گیرد و باید با دید امانی به آن نگاه کند، زیرا مسئولیت امانتی است که در اختیار افراد قرار می گیرد و باید به نحو مطلوب و به نفع جامعه از آن بهره مند شد. 

رئیس دانشگاه با بیان این که دو دیدگاه برای پذیرش مسئولیت ها وجود دارد افزود: دو دیدگاه امانی و طعمه ای در پذیرش مسئولیت وجود دارد که دیدگاه امانی در واقع مبتنی بر تفکر علوی است و باید سرلوحه مدیران قرار بگیرد.

دکتر هرسیج همچنین با بیان انتظارات از دانشکده مهندسی کامپیوتر اظهار کرد: این دانشکده به دلیل برخورداری از رشته های کاربردی در حل مسائل جامعه، بسیار مورد توجه است و با توجه به گزارشات ارسالی بیشترین بهره وری در ارتباط با صنعت و جامعه مربوط به این دانشکده است. همچنین دانشکده مهندسی کامپیوتر، به دلیل ظرفیت های بسیار بالای خود،بیشترین آمار مهاجرت اعضای هیات علمی و دانشجویان به خارج از کشور را دارد.‌ به همین خاطر باید اقدامات موثری برای جذب و به کارگیری اعضای هیات علمی و دانشجویان نخبه داشته باشیم. رئیس دانشگاه افزود: الحمدالله طرح های خوبی از سوی این دانشکده در مورد"شهر هوشمند" و "هوش مصنوعی" ارائه شده و مورد توجه قرار گرفته است.

دکتر هرسیج با بیان این که دانشگاه اصفهان به عنوان 6 دانشگاه جامع کشور و 10 دانشگاه برتر کشور از ظرفیت های خوبی برخوردار است، تصریح کرد: افزون بر این،دانشگاه اصفهان چهارمین دانشگاه در سطح کشور برای جذب بودجه های جهاد علمی محسوب می شود. 

وی تصریح کرد: درآمد اختصاصی فناورانه دانشگاه اصفهان، طی یک سال گذشته  از 18 درصد به 30 درصد ارتقا یافته است.  

ایشان ماموریت اصلی دانشکده مهندسی کامپیوتر را تولید دانش و تجاری سازی محصول دانست . 

دکتر هرسیج با بیان اهمیت شرکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری خواستار برنامه ریزی برای برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در سال های آتی شد و این مهم را یکی از کارهای کاربردی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانست که برای تسهیل در مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می توانند انجام بدهند.  

وی با تاکید بر جنگ شناختی و جهاد تبیین اظهار کرد: برای تعامل بیشتر با جوانان و نوجوانان باید از ارتباطات سنتی گذر کنیم و با راه اندازی دانشگاه هوشمند و بهره وری از ابزارهای فناورانه با اخوت و دوستی دانشگاه را به سمت دانشگاه جامعه محور و تمدن ساز سوق دهیم.

 دکتر بهروز شاهقلی نیز با ارابه گزارش مبسوطی از فعالیت های انجام شده در دانشکده مهندسی کامپیوتر اظهار کرد: یکی از چالش های اصلی دانشکده بعد از دوره کرونا بحث ارتباطات دانشکده بود که به حمدالله باکمک دکتر فاتحی این مشکل را با فعال شدم انجمن های علمی، فعالیت های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی  بهبود بخشیدیم. وی در ادامه فعالیت های انجام شده و فعالیت های پیش رو دانشکده را تبیین و از زحمات و همکاری های اعضای هیات علمی و کارکنان در پیشبرد امور دانشکده تشکر و قدردانی کرد.

 دکتر محمد رضا خیام باشی رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر نیز با تسلیت ایام ماه محرم ، از حسن توجه دکتر هرسیج تشکر و قدردانی کرد.

دکتر خیام باشی همچنین تصریح کرد: دانشکده مهندسی کامپیوتر دارای 4 گروه بسیار مهم " معماری کامپیوتر،نرم افزار،فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی" است که در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. 

دکتر خیام باشی با بیان این که، قوی ترین افراد رشته های ریاضی برای ورود به دانشگاه ، رشته مهندسی کامپیوتر را انتخاب می کنند، تصریح کرد: این دانشجویان به طبع انتظارات بسیار بالایی دارند. به همین خاطر ما موظف هستیم که نیازهای حداقلی را برای آن ها فراهم کنیم. 

دکتر خیام باشی در ادامه اظهار کرد: در حوزه جامعه محوری دانشکده مهندسی کامپیوتر بیشترین تعامل را با صنایع و جامعه دارد و در حال حاضر راه اندازی مرکز فناوری دیجیتال را در ذهن داریم که تمرکز آن بر هوش مصنوعی است. 

وی افزایش تعاملات لازم با دانشکده های دیگر را به دلیل گرایش سایر دانشکده ها به هوش مصنوعی را مورد تاکید قرار داد. 

دکتر خیام باشی دومین محور مرکز مشاوره دانشکده را ارائه مشاوره به صنایع در جهت هدفمند کردن پایان نامه ها و انعقاد قراردادهای پژوهشی و فرصت های مطالعاتی دانست و افزود: افزایش مهارت های تخصصی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز، سومین محور مرکز است.  

رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر تصریح کرد: در حوزه ارتباط با صنعت در صدد هستیم که طرح های کلان را وارد کنیم که در این خصوص مذاکره با شرکت های بزرگ انجام شده است‌. 

وی بر افزایش فضای پژوهشی دانشکده تاکید و خواستار تمهیدات لازم از سوی هیات رئیسه به منظور ساماندهی و افزایش فضای فیزیکی برای فعالیت های پژوهشی شد‌. 

دکتر خیام باشی همچنین دکتر بهلولی را یکی از موفق ترین اعضای هیات علمی دانشکده  در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه دانست و از زحمات ایشان تقدیر کرد‌. 

وی همچنین خواستار تقویت و افزایش نیروی متخصص و با کیفیت برای دانشکده شد و بر این مهم تاکید کرد. 

گفتنی است مراسم معارفه دکتر محمدرضا خیام باشی به عنوان رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر و تکریم از زحمات دکتر بهروز شاهقلی با حضور رئیس دانشگاه، مدیر حوزه ریاست، اعضای هیات علمی و کارکنان، روز یکشنبه 17 تیر 1403 در محل تالار دکتر براآنی دانشکده برگزار شد.

 

 
 
 
 
 
 
تاریخ:
1403/04/18
تعداد بازدید:
218
منبع:
Powered by DorsaPortal